Students’ Perseptions Of Limited Online and Face to Face Biology Learning at SMAN 2 Pekanbaru
DOI:
https://doi.org/10.25299/perspektif.2022.vol13(2).10354Keywords:
Student’ Perceptions, Implementation of Biology LearningAbstract
This study aims to determine students’ perceptions of the implementation of limited online and face to face biology learning during the Covid-19 Pandemic Class XI IPA SMAN 2 Pekanbaru in the 2021/2022 Academic Year, totaling 75 students. This research a quantitative research. The method used in this study is a survey method. Data was collected using questionnaire distributed consisted of 38 online learning statement items and 38 limited face to face learning statements. Based on the research result, it can be seen that students’ perceptions of the implementation of online biology learning are categorized as good with an average of 73,02% and student’ perceptions of limited face to face biologi learning are categorized as good with an average of 79,01%. Where of the two variable, limited face to face biology learninf has an average of 79,01% higher than online biology learning 73,02%. Students still have difficulty understanding online learning.
Downloads
References
Adijaya, N & Santosa, LP.2018. Persepsi Mahasiswa Dalam Pembelajaran Online.Jurnal Pendidikan. 10(2): 105-110. (Diakses: 27 Januari 2022)
Arifin, D. Z (2013). Evaluasi Pembelajaran. Bandung : Remaja Rosdakarya, 153-166.
Arikunto. 2013. Dasar-dasar evaluasi pendidikan. Edisi 2. Jakarta: Bumi Aksara
Artayasa, I.P., Yamin, M., Nathania, E.A., Alfiana, F., Anwari, K. (2022). Persepsi Siswa Terhadap Pembelajaran Tatatp Muka dengan Sistem Bergilir Dibandingkan Pembelajaran Daring. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan. Vol.7(2). (Diakses: 28 Agustus 2022)
Darmadi. 2014. Metode Penelitian Pendidikan dan Sosial.Bandung: Alfabeta.
Djamarah, B.S. 2010. Guru Dan Anak Didik Dalam Interaksi Edukatif. Rineka Cipta. Jakarta
Hanafi, 2012. Persepsi Siswa terhadap Kegiatan Pelaksanaan Pembelajaran IPS Ekonomi Kelas VII SMP Negeri 5 Tapung Tahun Ajaran 2011/2012. Skripsi. FKIP UIR. Pekanbaru
Jayawardana. 2017. Paradigma Pembelajaran Biologi di Era Digital. Jurnal Bioedukatika. UAD Yogyakarta. 5(1): 12-17. (Diakses: 26 September 2021)
Malyana, A. 2020. Pelaksanaan Pembelajaran Daring dan Luring dengan Metode Bimbingan Berkelanjutan Pada Guru Sekolah Dasar di Teluk Belitung Utara Bandar Lampung. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar Indonesia. 2 (1):67-78. ((Diakses: 28 Januari 2022)
Marliani, R 2010. Psikologi Umum. CV Pustaka Setia. Bandung
Ni‟mah, LF. 2015.Persepsi Siswa Mengenai Kompetensi Guru Dalam Menanamkan Nilai-Nilai Keislaman Untuk Mengingatkan Motivasi Keislaman Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa X IPA MA Miftahul Huda Kecamatan Tayu Kabupaten Pati Tahun 2015. Skripsi.FKIP UIN Walisongo.
Permana, GK, Daryanti & Maulana, A. 2013.Persepsi Siswa dan Guru Terhadap
Pelaksanaan Pembelajaran Berbasis E-Learning di SMK Negeri 4 Jakarta.Jurnal Pensil. 2(3): 111-117. (Diakses: 26 September 2021)
Permendiknas nomor 16 Tahun 2007 Tentang stadar kualifikasi akademik dan kompetensi guru.(Diakses:25 januari 2022).
Purwanto, M.N,. (2020). Prinip-Prinsip Dan Teknik Evaluasi Pengajaran. Bandung. Remaja Rosdakarya
Rahkmat, J. 2011. Psikologi Komunikasi. Remaja Rosdakarya. Bandung
Riduwan. 2015. Belajar Mudah Penelitian Untuk Guru, Karyawan Dan Peneliti Pemula. Bandung: Alfabeta
Riduwan. 2016. Dasar-Dasar Satistika. Bandung : Alfabeta
Sanjaya, W. 2015. Perencanaan Dan Desain Sistem Pembelajaran. Kencana. Jakarta
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Accepted 2022-09-19
Published 2022-09-21