The Effect Of The Know-Want To Know-Learned Strategy On Student Learning Outcomes
DOI:
https://doi.org/10.25299/perspektif.2022.vol13(2).10027Keywords:
EnglishAbstract
The purpose of this study was to determine the effect of the know-want to know-learned strategy on student learning outcomes in economics class X at SMA Negeri 2 Majalengka. Based on the results of data collection found a problem, namely the low learning outcomes obtained by class X students at SMA Negeri 2 Majalengka. The purpose of this study was to determine the effect of the know-want to know-learned strategy on student learning outcomes in economics class X at SMA Negeri 2 Majalengka. This research method uses the type of experimental research. The results of the Paired T Test are obtained, namely the tcount value is greater than ttable or the significance value is smaller than zero point zero five indicating that the know-want to know-learned strategy has an effect on learning outcomes and affects learning outcomes in economics subjects in class X in SMA Negeri 2 Majalengka
Downloads
References
Basaria, N., & Leonard. (2018). Model Pembelajaran Quantum Learning Dengan Strategi Pembelajaran Tugas Dan Paksa. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan KALUNI, 2, 274–287. https://doi.org/10.30998/prokaluni.v2i0.109
Botutihe, S. N., Smith, M. Bin, Kasan, I. A., & Hilala, R. (2020). Strategi Pembelajaran Physical Distancing Guru PAUD dalam Menghadapi Pandemi Covid19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(2), 1536–1543. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i2.919
Firda, A., & Fatmawati, S. (2019). PENGGUNAAN STRATEGI KWL DALAM MODEL SQ4R TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA MATERI PELESTARIAN LINGKUNGAN. Bio-Lectura: Jurnal Pendidikan Biologi, 6(2), 148–159.
Herlinyanto. (2015). Membaca Pemahaman Dengan Strategi KWL (Pemahaman dan Minat Membaca). Deepublish.
Karwono, & Muzni, A. I. (2020). Strategi Pembelajaran dalam Profesi Keguruan. Penerbit Rajagrafindo Persada.
Komariyah, S., & Laili, A. F. N. (2018). Pengaruh Berpikir Kritis Terhadap Hasil Belajar Matematika. Jurnal Penelitian Pendidikan Dan Pengajaran Matematika, 4(2), 55–60.
Larasati, T. A., Wahyuhastuti, N., & Drifanda, V. (2021). Pengaruh Disiplin Belajar, Motivasi Belajar dan Fasilitas Belajar Terhadap Hasil Belajar Mata Pelajaran Ekonomi Kelas X IPS SMA Negeri 1 Tahunan Kabupaten Jepara. Seminar Nasional Keindonesiaan (FPIPSKR), 207–211. https://doi.org/10.24952/tazkir.v7i2.4415
Mirdanda, A. (2018). Motivasi Berprestasi & Disiplin Peserta Didik Serta Hubungannya Dengan Hasil Belajar. Yudha English Gallery.
Mølstad, C. E., & Karseth, B. (2016). National curricula in Norway and Finland: The role of learning outcomes. European Educational Research Journal, 15(3), 329–344. https://doi.org/10.1177/1474904116639311
Nabillah, T., & Abadi, A. P. (2020). Faktor Penyebab Rendahnya Hasil Belajar Siswa. Prosiding Sesiomadika, 2(1), 659–663.
Nasution, M. K. (2017). Penggunaan Metode Pembelajaran Dalam Peningkatan Hasil Belajar Siswa. STUDIA DIDAKTIKA: Jurnal Ilmiah Bidang Pendidikan, 11(1), 9–16.
Nasution, W. N. (2017). STRATEGI PEMBELAJARAN. Kelompok Penerbit Perdana Mulya Sarana.
Nurhayati, A., & Effendi, Z. M. (2021). Hubungan Persepsi tentang Pembelajaran Ekonomi dan Kemampuan Awal dengan Hasil Belajar Mata Pelajaran Ekonomi. Jurnal Ecogen, 4(3), 336–346. https://doi.org/10.24036/JMPE.V4I3.11191
Rasyid, H., & Mansyur. (2019). Penilaian Hasil Belajar. PT Sandiarta Sukses.
Rizqianna, F., Susanti, Y., & Andhika, R. (2021). PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN ACTIVE KNOWLEDGE SHARING PADA MATA PELAJARAN EKONOMI DI SMA. J-KIP (Jurnal Keguruan Dan Ilmu Pendidikan), 2(2), 63–70.
Saragih, L. M., Tanjung, D. S., & Anzelina, D. (2021). Pengaruh Model Pembelajaran Open Ended terhadap Hasil Belajar Siswa pada Pembelajaran Tematik. Jurnal Basicedu, 5(4), 2644–2652. https://doi.org/https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i4.1250 ISSN
Sari, E., & Ritonga, M. K. (2021). Pengaruh Kesiapan Belajar dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Mata Pelajaran Ekonomi pada Siswa Kelas X IPS SMA Negeri 1 Batang Angkola. Tazkir : Jurnal Penelitian Ilmu-Ilmu Sosial Dan Keislaman, 7(2), 221–234. https://doi.org/10.24952/tazkir.v7i2.4415
Siregar, M. A. P., & Lisma, E. (2020). Penerapan Strategi Pembelajaran Kooperatif Tipe Think-Talk-Write Pada Proses Pembelajaran Matematika. Prosiding Seminar Nasional Hasil Pengabdian, 202–205. https://e-prosiding.umnaw.ac.id/index.php/pengabdian/article/view/465
Sugiarto, T. (2020). E-Learning Berbasis Schoology Tingkatkan Hasil Belajar Fisika. Cv. Mine.
Wijoyo, H. (2021). Strategi Pembelajaran. Insan Cendekia Mandiri.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Accepted 2022-08-28
Published 2022-09-05